11 Ağu 2011

Hadi Stencil Yapalım :)

Stencilla çalışmak çok güzel oluyor fakat piyasadaki stencil şablonları saçma sapan resimlerden oluşuyor ne zaman almaya gitsem almadan geri dönüyorum :( Bende buna kendimce çözüm buldum ve artık kendim yapmaya karar verdim :) Yapmak isteyenler için yapımına gelince ;


Malzemeler kolay ; kırtasiyeden alacağınız asetat , asetat kalemi , sivri uçlu kesici maket bıçağıda olabilir( ben kretuar kullandım ) işinizi görecektir. Resimleri internetten de bulabilirsiniz nakış dergilerinin desen paftalarını da kullanabilirsiniz.

Seçtiğim desenleri önce asetat kalemiyle asetata çizdim . ( Fotoğraflarken çizimin net görünmesi için altına beyaz dosya kağıdı koydum )


Sonra çizdiğim çizgilerin üzerinden kretuarla geçerek desenleri kestim . Yalnız dikkat edilmesi gereken şey ortak çizgilerin 1 mm de olsa birbirinden ayrılması yoksa kestiğinizde stenciliniz bir bütün olacaktır ...


Ben bir tanesini denedim bile :))


Hadi size kolay gelsin :)

14 yorum:

  1. OooOOOoooo çok güzel olmuş, ellerine sağlık. :)

    Bende asetatı çiçek desenli şekilli delgeç ile deldim. Desen küçük olduğu içinmi bilmiyorum cam boyama üzerinde denedim, desen dağıldı. Düz zeminde belki daha iyi olabilirdi.

    Değişik desenler denemeliyim. :)

    Paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Rica ederim fikir verebiliyorsam ne mutlu bana:)

    Bence de dene stencil kalıbını yapmakta bir o kadar zevkli hatta sonrasında boyadığın objede kendi desenini kullanmak ... ıımmm tadından yenmez:)

    YanıtlaSil
  3. harıkasın valla bu fıkır benımde akllıma gelmıstı ama kesım yerlerını yanlış kesermıyım dıye tereddutydım bırde keserken aaltına ne koydun bu yeşıl malzemeden (adını bılmıyorum :) )yok onun yerıne ne koyabılırım? bu arada sızı bloguma ekledım bende beklerım edaaktasblogspot.com

    YanıtlaSil